Dvě tváře lásky

Dvě tváře lásky Posted on 4.5.2023

Pokud máte rádi písně herečky a zpěvačky Barbary Streisand, určitě znáte krásnou ústřední píseň Mirror Has Twoo Faces k filmu Dvě tváře lásky. Pojďme se s tímto úžasným filmem seznámit.
Pokud máte rádi kvalitní romantické komedie, tato je určena právě pro Vás. Romantických komedií je mnoho, ale o kvalitě se dá rozhodně pochybovat. To se ovšem netýká filmu Dvě tváře lásky. Tento film má totiž mnohem větší hloubku, než by se na první pohled mohlo zdát.
diapozitivní film

Jedná se o film, kde hraje již ne právě nejmladší Barbara a kromě hlavní role si střihla také práci režisérky. Příběh je o dvou vysokoškolských učitelích. Matematik Gregory ztrácí soudnost, když vidí krásnou a atraktivní ženu. Je doslova paralyzovaný a neschopný fungování. Není divu, že takto indisponovaný není schopen navázat vážný vztah a jeho milostný život se odehrává jen v oblasti erotické. Rose je neatraktivní profesorka literatury. Žena velmi vtipná a studenty             oblíbená, leč bezdětná, bez vztahu, vděčný terč posměchu své kdysi překrásné matky.
 prázdné hlediště

Seznámení přes inzerát

Gregory a Rose se spolu seznámí díky inzerátu, na který za Rose odpoví její sestra (profesor hledá ženu minimálně PhDr., na kráse nezáleží). Oba zjistí, že si dokonale rozumí a uzavřou sňatek založený na tom, že si nebudou kazit dokonalé soužití sexem. Gregory je spokojen, Rose však ucítí jisté potřeby, na které Gregory reaguje odmítnutím. Rose je hluboce raněna. Gregory odjíždí na dlouhodobé studijní turné po Evropě a Rose se náhle mění v dokonalou krasavici. Když se Gregory vrací, je zdrcený, že nachází vlastně úplně jinou ženu. Rose dotčeně opouští domácnost.
konec na oponě
Díky její kráse se jí začne dvořit muž, s nímž dříve měla kratší vztah. Je ovšem zdrcena, že se do ni zamiloval pro tu, kterou se stala. Gregory ji vyhledá a vysvětluje, že pro něj byla krásná už před tím. Byla pro něj krásná taková jaká byla a to, co si vysvětlovala jako odmítnutí bylo ve skutečnosti byla nesmírná touha. Jedná se tedy o příběh vnitřní krásy versus vnější krásy.